„ODŻYWIAM SIĘ ZDROWO I KOLOROWO”
Adresatami działanai innowacyjnego są dzieci w wieku od 4 do 5 lat uczęszczające do Przedszkola Miejskiego nr 52 w Sosnowcu, do grupy „Świerszcze”. Innowacja jest realizowana w czasie pobytu dzieci w Przedszkolu poprzez: zajęcia edukacyjne, warsztaty kulinarne, zabawy, działania praktyczne, obserwacje i doświadczenia. Innowacja jest dostosowana do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci zgodnie z planem zajęć dydaktyczno- wychowawczym obowiązującym w Przedszkolu oraz Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego.
Cel głównym jest kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych.
Założenia innowacji to:
– zdobywanie wiedzy praktycznej i teoretycznej na temat zdrowego odżywiania,
– zdobywanie nowych doświadczeń poprzez wielozmysłowe poznawania produktów spożywczych,
– przełamywanie barier w kontakcie z tym, co nieznane i nowe,
– rozwijanie samoobsługi i sprawności manualnej w posługiwaniu się prostymi narzędziami- akcesoriami kuchennymi,
– nabywanie szacunku dla pracy, wysiłku własnego i innych,
– wdrażanie do przestrzegania zasad higieny, kultury spożywania posiłków, zachowania przy stole, szacunku dla jedzenia,
– czerpanie radości z aktywnego uczestniczenia w warsztatach i zabawach.
Autor działania innowacyjnego: mgr Magdalena Bilska
„Masz e-MOC-je”
Adresatami działania innowacyjnego są dzieci w wieku od 2,5 roku 3 lat uczęszczające do Przedszkola Miejskiego nr 52 w Sosnowcu, do grupy „Pszczółki”. Innowacja będzie realizowana w czasie pobytu dzieci w Przedszkolu poprzez zabawy: dydaktyczne, integracyjne, ruchowe, muzyczne, z elementem dramy, prace plastyczne, rozmowy w oparciu o ilustracje, ponadto działania praktyczne, obserwacje i doświadczenia oraz bajkoterapię. Innowacja jest dostosowana do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci zgodnie z planem zajęć dydaktyczno – wychowawczym obowiązującym w Przedszkolu oraz Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego.
Celem głównym jest:
– ukierunkowanie rozwoju społeczno – emocjonalnego dzieci,
– rozwijanie inteligencji emocjonalnej,
– kształtowanie osobowości dziecka.
Założenia innowacji to:
– rozpoznawanie i nazywanie przeżywanych stanów emocjonalnych, kontrolowanie ich oraz wyrażanie w sposób akceptowalny społecznie,
– rozwijanie słownika czynnego i biernego dzieci określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe (smutek, zmartwienie, przykrość, cierpienie, radość, zadowolenie, szczęście, duma, wściekłość, złość, nieśmiałość, lęk, gniew, zdziwienie, odwaga, , nienawiść, itd.),
– rozwijanie wrażliwości emocjonalnej oraz empatii,
– rozwijanie umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych interakcji z innymi dziećmi,
– kształtowanie umiejętności budowania poczucia własnej wartości i silnej osobowości,
– kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań, nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (odporność na porażki i stres).
– budowanie systemu wartości dzieci.
Autor działania innowacyjnego: mgr Marta Całka
„Christmas adventure with English”
Adresatami innowacji są dzieci w wieku od 5 do 6 lat uczęszczające do Przedszkola Miejskiego nr 52 w Sosnowcu, do grupy „Świerszcze” oraz „Biedronki”. Innowacja jest realizowana w czasie pobytu dzieci w Przedszkolu poprzez: zajęcia edukacyjne, zabawy, działania praktyczne, obserwacje
i doświadczenia. Innowacja jest dostosowana do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci zgodnie
z planem zajęć dydaktyczno-wychowawczym obowiązującym w Przedszkolu oraz Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego.
Cel głównym jest rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim.
Założenia innowacji to:
- zajęcia z języka angielskiego będą częścią wychowania przedszkolnego z praktyczną integracją treści, metod i celów nauczania w języku angielskim i ojczystym, dzięki którym dzieci wzmocnią swoją pewność siebie podczas swobodnych rozmów w języku obcym oraz poznają kulturę i tradycje obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii,
- treści edukacji językowej będą pokrywać się z aktualnie realizowanymi treściami nauczania wyznaczonymi przez program języka angielskiego oraz z treściami edukacyjnymi realizowanymi podczas zajęć w przedszkolu,
- język angielski będzie stosowany w każdej możliwej aktywności przedszkolnej
i podczas zajęć edukacyjnych, - język angielski będzie przyswajany w czasie śpiewania piosenek, recytacji krótkich wierszyków, powtarzania rymowanek, podczas zabaw ruchowych, krótkich inscenizacji i bajek,
- dzieci będą uczyć się poprzez podejście multisensoryczne, dzięki temu co zobaczą, usłyszą, zrobią, czego dotkną, posmakują i powąchają,
- nauczyciele i dzieci będą korzystać z dostępnych na placówce urządzeń multimedialnych tj. tablica multimedialna, ekran multimedialny, komputer
Autorki działania innowacyjnego: mgr Paulina Latos, mgr Paula Wójcik-Watras